Selasa, November 18, 2008

Busy Life

Juice sgt sibuk sekarang nie, tempahan sentiasa ada. Kebanyakan customer dari kalangan cikgu2 dan pensyarah. Diorang sibuk buat jamuan akhir tahun untuk student.

Juice lebih banyak menguruskan tempahan dari kerja2 pejabat. Kadang2 bosan jgk melayan karenah customer yang pelbagai, kalau dapat yang baik untung ar coz semua hal berjalan ngan lancar. Kalau dapat yang banyak songeh memang bengkak ar hati nie.

Cam baru2 nie terjadi sesuatu yang amat menyakitkan hati Juice. Ada sorang customer nie buat tempahan malalui phone call, pas dah bincang menu Juice mintak dia datang bayar deposit. Tapi banyak plak alasannye, duk jauh ar padahal duk kat balok jer. So Juice pun cakap kire juice caye ar kat dia akan datang. Bile tibe time yang dijanjikan dia plak x datang, Juice memang dah gelabah gile, dah ar mase tue Juice dah balik keje dan siap jalan2 kat terminal makmur lagi. Juice dapat sms dari staff bgtau minah nie x datang lagi, Juice pun terus cari public phone dan call dia. Dengan selamba boleh minah nie cakap tempahan tue utk ESOK...rase2nye telinga Juice nie x pekak lagi @ otak Juice nie x ar bangang sangat sampai ayat arini dan esok Juice x dapat bezakan.

Ktorng duk gaduh2 sampai sen dah habis. Pastu minah nie leh anta sms cakap sori die tersilap sebut hari...wat kacau tul minah nie, dah ar makanan dah siap meja dah setting. Tapi mungkin nasib menyebelahi Juice kebetulan malam tue ada customer luar datang ramai2 dan staff cadangkan ambik menu tempahan minah sengal nie. So kira makanan yang ditempah tue boleh dijual, kalau x memang Juice ar kene ganti. Kalau diikutkan inilah kali pertama Juice ambik tempahan customer x datang, xper pengalaman tue.

Moral of da story, jangan percaya sangat ngan orang walaupun dia merayu bagai nak rak kena berkeras ambik jgk duit deposit kalau x kebaikan hati kite tue x semestinyer dibalas kebaikan jgk...

8 ulasan:

Unknown berkata...

juice nih keje ngan catering ke??

glamorouscorner berkata...

welcome... ;)

JFC berkata...

hai reena...
juice keje kat restoran, tmpt nie slalu customer wat majlis, selain ambim tempahan juice wat akaun utk restoran nie....

JFC berkata...

hai glamorouscorner...
thnks 4 visiting.

Unknown berkata...

ooo...baru ler phm...*ihik*... kompius sket...sabo jela yang layan karenah customer...tp mmg tak patut pon dia buat camtuh....even customer is right tp jgn menyusahkan owang plk...ishh...ishh...ish...

JFC berkata...

haah betul tu...customer kene gak fikir kite kat sini susah payah puaskan hati die, bile jd camnie kedai leh rugi tau..

happyichigo♥ berkata...

ishk teruknuye customer mcm tuuuh!! sabar je lah...klo keje deal customer mmg kene tahan kan hati...dira pun slalu kene ngn customer yg bodoh dan tak ngaku salah!

JFC berkata...

nk wat camner lagi bersabar jela...
kalau ye pun customer always right kene tengok jgk kite nie bekerja ngan orang bukannyer leh wat silap suke2 hati...