Ahad, Januari 04, 2009

Shopping Day

Hello Sunshine 5

Sejuknya... hujan m: tak henti2 turun di Kuantan. Sekarang hujan sudah berhenti namun cuaca masih lagi sejuk. Arini Juice nak citerkan pasal shopping2 kat Thailand, actually kak ja yang banyak sangat beli barang. Juice cuma beli sikit2 jek.


Juice ajak kak ja ke mall yang agak famous kat Pattani iaitu BIC C. Tempat parking keretam: dan bangunan Big C sama macam Giant kat Kuantan. Setiap kali Juice ke Big C cuma satu menda yang Juice cari, iaitu donut m: yang sangat sedap.


Juice sangat suka donut perisa coklat tu, Juice tak ngat lah apa nama donut nie tapi yang pasti rasanya sangat sedap dan tak sama macam donut kat malaysia. Kat Kuantan Juice suka beli Big Apple donut, donutnya agak lembut tapi donut kat Big C nie rasanya agak kenyal. Bila tengok gambar nie terasa nak makan lagi lah.


Juice bergambar dengan Ellyda dan anak sepupu dia. Kat ruang legar Big C ada banyak dijual cute staff, rambang mata dibuatnya.


Ini di antara barang2 yang Juice beli. Yang paling Juice suka ialah sikat berbentuk girl, sangat comelkan. Strawbery socks, hello kitty candies yang sangat rangup dan yummy, sikat, spray perfume yang sangat cute, hello kitty small frame, hello kitty paperpin dan notepad. Selain tu Juice ada beli beberapa keping poskad.



Inilah pintu gerbang selalu ada di setiap bandar. Ia melambangkan budaya thailand, setiap pintu gerbang ni mesti ada gambar raja thailand bersama permaisuri. Juice sangat suka dengan rekaannya.


Juice tak tahu nak panggil gambar ni apa, tugu boleh takm: Setiap kampung dan bandar mesti ada tugu ni. Menurut kata sepupu kak ja sekarang raja thailand sedang sakit so tugu ni diorang letak setiap tempat supaya rakyat sentiasa mengingti dan mendoakannya.


have a nice day dear

3 ulasan:

Unknown berkata...

wahhh.... sgt suker tgk stuff yg juice borong....mesti murah2 kan yang??

JFC berkata...

haah barang kat sana sangat murah dan comel...

Tanpa Nama berkata...

wah... hye.. cutenye item HK tu...